YA BEN YANILIYORSAM !!!



YA BEN YANILIYORSAM !!!

Önce yoldaş mı yol mu?

İnsanoğlu hangisinden daha emin olmak ister ?

Yolundan mı?

Yoldaşından mı?

Evlilik?

Kariyer?

Arkadaşlar?

Ebeveynlik?

Hangi yolundan ya da yolcusundan emindir insan ?


20 yıllık bir ortaklığın sonunda şaşkın gözlerle yanındaki kişiye bakıp “Nasıl da

tanıyamamışım” dediği anlar olur ya hani.

Gözlerinin dolduğu burnunun direğinin sızladığı …

Çözülmez zannettiği anlar olur hani...

30 yıllık evliliğinde o eşi tanımadığı zamanlar…

Yaşlandıkça her gün yeni bir huyu çıkıyor bunun dediği durumlar…

Herkesi aynı isteyen farklılığı kabul etmeyen tavrıyla.

Tüm insanlığın aynı olduğunu zannettiği bir an olur.

Ortaklıkların bittiği anlar olur.

Ve evliliklerin

Ve birlikteliklerin bittiği …

Ve bağların kesildiği anlar olur.

 

İnsanın yolu uzundur oysa …

Ya yeni gelende aynı ondansa ?

Ya gelişi sadece banaysa ve ben bunu bilmiyorsam ?

Ya zannediyorsam?

 

Elbet herkes bir yolcu ister yanına .

 Ve o yolda bulduklarını yoldaş edinir.

Yalnızlıktan korkar ve kaybetmek istemez.

Yarı yolda bırakılmaktan korkar.

O yüzden feda ettikçe feda edesi gelir bazen...

Ona rağmen bir an gelir ya yolunu kaybeder ya da yoldaşını…

 

İnsan yolunda YOLDAŞ ister.

Hem gerçek olsun hem yormasın ister .

Lakin yoldaşın gerçeği onu tanımaktan geçer.

Eşini,

Arkadaşını,

Annesini,

Babasını,

Ortağını,

Patronunu,

Komşusunu ,

Yoldaşını yani yoldaşını …

Gerçekten tanır mı insan?

Neyi neden yaptığını hiç merak etmez mi?

Nasıl bana bunu yapar? der vazgeçmeye kalkarken..

Hem o hata yapan aslında kimseyi üzmek istemiyorken...

Merhameti hak ediyorken.

Ya aslında o zannettiğin gibi değilse...

Ya o merhamete layıksa...

Aslında o kadar kızılacak bir şey yoksa ortada...

Ya ben yanılıyorsam tüm bu olanlara..

Ya ben aldanıyorsam aklımdaki ZANLARA... 

Öyleyse KİM KİMDİR aslında ?


Yorum Gönder

13 Yorumlar

  1. Kim kimdirden sonra gıcık diye gördüğüm kişinin aslında bilerek bir gıcıklık yapmadığını onun aslında yapısının bu olduğunu bilmek insanı çok rahatlatıyor. Yazınız çok güzel anlatmış. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Kimin kim olduğunu anlamanın dayanılmaz hafifliği emeklerinize sağlık✌🏻

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize sağlık🌿 Kim Kimdir’i bilmek etrafımdaki insanlarla olan iletişim kalitesinde çok büyük fark ve rahatlık sağladı ☺️

    YanıtlaSil
  4. İnsanı tanıdıkça daha kıymetli olduğu. O farklılıklarla birleşince daha güzel olduğunu anladığım kim kimdir seminieri🌸 Eleştirmek yerine kabul etmek. Tartışmak yerine anlayış göstermek. Kişiyi kendi olarak kabul etmek… Farklılıkları fark etmek…

    YanıtlaSil
  5. Deneyimsel tasarım öğretisi eğitimleri ile tanışana kadar gözünün bozuk olduğunu bilmeyen biri gibiydim. Eğitimlerde tabiri caizse bana bir gözlük verdiler.ve o zaman anladım. Meğer zannetiğim gibi değilmiş her şey. Ben aldanıyormuşum aklımdaki zanlara..

    YanıtlaSil
  6. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ismini ilk duyduğumda hayatımın bu kadar gelişebileceğini hiç tahmin etmezdim. Hayatımda iyi ki dediğim en önemli seçimim diyebilirim

    YanıtlaSil
  7. İnsanın gerçekleri duyarken ,canının acıması ama sonrasında hayatına o gerçekler ile yaşamaya çalışma çabasını sağlayan Deneyimsel tasarım öğretisine teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Anlamak o kadar önemliymiş ki... Kırkımdan sonra anladım...

    YanıtlaSil
  9. Birini gerçekten tanımak, neden öyle davrandığını bilmek ne büyük konformuş. Aslında ne kadar çok insana boşuna tepki gösteriyormuşuz. Bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize ve kaleminize sağlık. Neden bunu nasil yaparı dusunurken aslinda karsimizdakinin kim oldugunu unutmamak gerektigini hatirlattiginiz icin. Onun için yapıyorum derken bile insan bazen sadece kendisi için bir şeyler yapıyor. Bir durup dusunsek.. beni yok sayiyor derken bile belki de biz onun kim oldugunu yok sayip tepkiler veriyoruz. Durunca ve bir sure verince aslinda durulup diyoruz.. ya ben yaniliyorsam? Bunu sormak cok kiymetli 🌸 tesekkurler.

    YanıtlaSil
  11. İnsan kimi zaman da yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişiyor zanlarına kapılarak… Gerçeklerden ve doğrulardan emin olabilmek çok güzel… Teşekkürler; tüm seminerler için…

    YanıtlaSil
  12. İnsanın aklındaki zanları ile aldandığı hayat yolculuğunda, Yolunu aydınlatan gerçekler ile tanışma fırsatı sağlayan Deneyimsel tasarım öğretisine teşekkürler 🤲🏻

    YanıtlaSil
  13. Bu durumda ben ne yapabilirim? deyip kendime odaklandığımda dönüşüm başladı :))

    YanıtlaSil