DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİ NEDİR?

"Hayatta hiçbir zaman
keşfedilemeyecek tek bir şey vardır; Daha iyisi…
Çünkü her zaman yaptıklarımızdan daha iyisi olacaktır."

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, deneyimlerden faydalanarak geleceğe strateji tasarlayan öğretidir.  İnsanlar hayatında çok şey yaşayabilirler. Yaşamak değil deneyim önemlidir. Ticaretinde çok problem yaşamış olabilir. Dolandırılmış olabilir. Borç para vermiştir geri alamamıştır. Kendi çıkarı için satış yaparken karşı tarafın hakkına girmiştir. İlişkisinde problem yaşamış olabilir. İnsan, ilişkisinde kandırılan olmak istemez. Eşinin yalan söylemesini istemez ya da aldatılmak istemez. 

Çocuğunun iyi bir insan olmasını ister, yetiştirirken çocuğunun bağımlı olmasını veya yalan söylemesini istemez. Çocuğunun eğitim hayatında başarılı olmasını ister. Ancak insan hedefine ulaşmaya çalışırken bocalayıp, yanılıp, yanlış yapabiliyor. Daha önce hedefine ulaşmış insanlar hedeflerine ulaşırken nasıl hedeflerine ulaşmışlar. Deneyimsel Tasarım Öğretisi işte bu konularda ve alanlarda stratejiler sunar.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, insanın hayattaki amacını amaç edinmiştir. İnsan bir kez geldiği şu hayatta ne yaparsa yapsın mutlu olmak, başarılı olmak ve etrafındakilerle doyumlu ve kaliteli ilişkiler kurmak için yapar. Bu amaçlar tüm insanlar için ne kadar ortaksa buna götürdüğüne inandığı yollar da o kadar çeşitlidir. İnsan bazen onu mutluluğa ve başarıya götürecek yolların seçiminde yanılır. Yanlış yerlerde yanlış kazançlar arar. Yanlış davranışlarla ve yanlış hamlelerle olumlu sonuçlar bekler. Eğer varmak istediği yer ya da gideceği yola dair bir bilgisi yoksa, bir bilinmez içinden doğaçlama yapar da sanki daha iyisiymiş gibi gelene yönlenir. Dener, yanılır, bulur, öğrenir. Her seferinde deneyerek ortaya çıkacak başarılı ve başarısız sonuçları bizzat gözlemleyerek sonuca ulaşmayı tercih eder. Oysa  hayattaki en pahalı, en zaman kaybettirici ve en kârı düşük öğrenme yöntemi deneme-yanılma (trial-error method) yöntemidir. Bu sebeple Deneyimsel Tasarım Öğretisi; ulaşılması istenen bir amaç ve hedef doğrultusunda deneyimselleştirilmiş öngörüleri sunarak, insanın bu hayattaki nihai amacına deneme yanılma yapmadan, en kısa yoldan ve en etkili biçimde ulaşma fırsatı sunar.


Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Hayatın içinden bi ders göremediğimiz gerçekler gösteriliyor eğlenceli hoş bi ortam var ayrıca

    YanıtlaSil
  2. Deneyimsel Öğreti ile doğru ve yanlış olması gereken yerlerde...

    Uygulamada eksik yanlarım olsa da dengenin ne olduğunu öğrendim ve hala öğrenmeye devam ediyorum

    Hayat benden ne istiyor
    Ve ben onun isteğini neden yapmalıyım?

    İnsanlar benden ne istiyor
    Ve ben onların isteğini yapmalı mıyım?

    Ailem, iş arkadaşlarım, dostlarım, çevrem veya uzağımda olan kişiler...
    Neden iletişim kurmalıyım veya neden uzak durmalıyım?

    Ben mi olmalıyım?
    Biz olmak için ne yapmalıyım?

    Birçok sorunun cevabını buldum eğitimlerde. Hala devam ediyorum ve sorular cevaplandıkça kafam rahat ilerliyorum
    Yaptığım yanlışı fark edip yapmamaya çalışmak, pişman olmak, yaparken yanlış olduğunu kabul edip zarara uğrayacağımı bilmek bir yandan egoma ters geliyorken diğer yandan beni mutlu ediyor. Çünkü olaylar arasında sebep sonuç ilişkisini gösteren bir eğitim..

    Başlarken neredeydim şimdi neredeyim...

    Kolaylık, konfor, rahatlık
    Kim istemez ki!



    YanıtlaSil
  3. Deneyimsel Öğreti insanın yolunu aydınlatan ışık gibi. Bazen bilemez insan hangi yöne döneceğini, o an da ihtiyacı olan bir tabeladır sadece. İşte o tabela deneyimsel öğreti.
    Bir insanın kendine yapabileceği en büyük iyilik bu eğitim..

    YanıtlaSil
  4. İnsan hayatında sürekli değişmek daha iyi olmak ister. Mesela hayır diyemiyordur nasıl diyeceğini bilemiyordur veya insanlara iyi bir şeyler yapmasına rağmen karşılığını alamıyordur. Ben bunları öğrendim ve çok memnunum artık neyin neden olduğunu bilip ona göre davranabiliyorum bu çok büyük bir konfor ...

    YanıtlaSil
  5. Deneyimsel Tasarım Öğretisi; deyince eğitimi anlatmak için, içeriğinden bahsetmek için ders notlarını kullanmaya, değişik cümleler kullanmaya gerek yok. Eğitim o kadar hayatın içinden ki eğitimden bahsederken; çözülen problemlerden, içinden çıkılamayan düğümlerin nasıl açıldığından, düzelen günlük ilişkilerden, iş hayatında alınan başarı ivmelerinden bahsetmek daha doğru olur. İnsan hayatta öyle bir yanılıyor ki yanıldığının farkında bile değil. İnsan öyle bir varlık ki işin içinden çıkamıyor ama daha problemim var diyemiyor. Düşünün yanılgıyla hayatının bir çok alanında bir çok yanlış yapıyor. Hatta yaptığı yanlışı da savunur hale gelen bir birey oluyor.

    Ve bir gün bir tanıtım seminerine katılıyor. Orada duyduğu bir cümle ile adından emin olduğu gibi savunduğu o yanılgılarıyla yüzleşiyor. Hatta problemlerinin farkına varıyor. O problemlerin neden onun başına geldiğini anlıyor. Bu kadar ortak noktaları varken, her dediğine evet dediği sevgilisinin, onu neden aldattığını farkediyor. Bir dediklerini iki etmediklerinin neden ona kazık attıklarını anlıyor. İş yerinde, özel ilişkilerinde, hatta “ulan otobüste bile yanıma oturan tipler bile hep aynı mı olur” dedikleri neden hep onu buluyor, anlıyor. Seminerde madde madde anlatılan, başlıklandırılan, formüllendirilmiş, anlaşılmaz bilgiler de yok. “Çözüm bu kadar basit miydi?” diyor. Küçümsüyor. Ben daha derdimi anlatamazken nasıl derdimi anladılar da, çözümü söyleyebildiler, diyor. Bunu kabul etmek zor oluyor. Ama basit problemlerin içinde boğulurken, geceler gündüzlerce ağlarken, ilaçlara, doktorlara sığındıktan sonra ; hadi şu seminerde söylenen şeyi de deneyeyim bari, diyor. İşte orada hayata dönüyor. Yanılgılarıyla yüzleşiyor. Zor oluyor ama çözüme ulaşınca daha fazlasını istiyor. Tanıtım semineriyle başlayıp, eğitime de kayıt yaptırayım diyor. Devam ediyor...

    YanıtlaSil
  6. NASP için söyleyebileceğim beni çok etkileyen bir şey var. Evet sigaradan kurtulma programı ama sadece sigaradan kurtulmak değil, onun yanında hayatta özgürleşme programı diyebiliriz...

    YanıtlaSil
  7. İnsan kaç kere yanlış yapabilir? Evet evet yanlış yapmak, hata yapmak çok da kötü değil..Defalarca yapmamış olsaydık..yanlışlarımıza da doğru demeseydik. Ve en önemlisi sınırlı bir ömrümüz olmasaydı..
    Mesele iletişim kurduğumuz insanlar mı?Nasıl iletişim kurduğumuz mu?
    Marifet; her iletişimi ilişkiye çevirebilmek miydi?

    İletişim ne? İlişki ne?

    Tüm bu sorularımın cevabını aldığım eğitim; İlişkilerde Ustalık

    YanıtlaSil
  8. İletişim kurarken, sohbet ederken süslü janjanli kelimelerle çekici olacağını sanır insan. Farklı görünmeye çalışir. Ama sade anlaşılır ve tutarlı ifadeler, karşındakinde lezzet bırakır.

    YanıtlaSil
  9. Daha önce aynı hedef uğruna çabalamış kişilerden deneyim transferi o kadar kıymetli ki...

    YanıtlaSil
  10. İnsanın hayatında birebir yaşadığı ama fakında olmadığı gerçeklerü farketmemei sağladığını için sonsuz teşekkürler

    YanıtlaSil