HER İNSAN BAŞARMAK İSTER...


 HER İNSAN BAŞARMAK İSTER
PEKİ NASIL?


      Bir yol düşün ne kadar uzun,ne kadar kısa bilmiyorsun?
      Sonu belli olmayan bir yol.
      Peki vardığın yer varmak istediğin yer mi?


      İnsan hayatta hep kazanmak, başarılı olmak ister.
      Ama çoğu kez tökezler.
      Yaptım,yaptım olmadı, çalıştım,çalıştım kazanamadım.
      Her şey çok maliyetli çok külfetli.
      Neydi başarıya engel olan?
      Bir sır,bir işaret, bir yol.
      Kuralları ,yasaları mı vardı bu yolun?
      
      Bir yıl hazırlık, dört yıl üniversite,beş yıl sonunda işe başlar.
     - Bu beni mutlu edecek bir iş değil.
      Evlilik yapar,  üç yıla varmadan 
      -Hayal ettiğim gibi değil.
      Bir de çocuk meselesi o da tümden hüsran.
      Nedir başarı dediğin kavram?
       
       Bir gün o, ne kadar süreceğini bilmediği yolun sonuna varır insan.
       Geriye dönüp baktığında içi yanar.
       -Ben nerede yanlış yaptım?
       - Hayatım bir kaos,bir koşuşturma,bir telaş içerisinde geçmiş.
       Yolun bir yerlerinde bir taşa oturup,
        -Nereden geliyorum?
        -Nereye gidiyorum?
        Sorgulamaz insan.
        Uğrunda bir ömür çabaladığım
        Evim
        Arabam
        Kariyerim
        Ailem
        Servetim
        Hepsi birden anlamını yitirmiş gibi hisseder.
        Peki hep mi böyle olur?

        Bir yol düşün kalabalık, bir çark ,bir döngü.
        -Ben bu döngünün neresindeyim?
        Hareketim nereye?
        Döngüye uyumlu mu yoksa zıddında mı?
        Döngünün sürekli olabilmesi için yasalar var.
        İnsan ya bu yasalara uyar, ya da çarkın tersine hareketle,
        Yorulur
        Yıpranır
        Halsiz
        Bitkin kalır, ümitsizliğe kapılır.
        Dalgaya karşı ne kadar kürek çekerse çeksin, hep kıyıdadır insan.
        
        Sen de yaptım yaptım olmadı diyorsan,
        Başaramadım halim takatim kalmadı diyorsan,
        Hayat yolunu kolaylaştırmak istiyorsan,
        Yöntemi yasaları bilmeliyim diyorsan,
        Deneyimse Tasarım Öğretisi, Başarı Psikolojisi seminerine davetlisin.
        
        
       

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Başarmak ama neyi? Başarmak ama nasıl? Eğitime kadar başarının kelime anlamını bile bilmiyordum. bir şey yaptım hayatım değişti derler ya. işte tam olarak öyle. Bir şey yaptım" başarı psikolojisi" seminerine gittim.

    YanıtlaSil
  2. Bir eğitimle tanışmak ve insan ın b ütün hayatın ın değişmesi.

    YanıtlaSil
  3. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile tanışmak demek insanın hayatına stratejiler katması demektir.

    YanıtlaSil
  4. Deneyimsel tasarım öğretisiyle tanışmadan önce hep “neden bunlar hep beni buluyor?” Bu eğitimden sonra bunun olmasında benim hangi davranışım sebep oldu demeye başladım. Sebebi diğer insanlarda değil de sahibinde yani bende olduğunu öğrendim. Alın, aldırın…

    YanıtlaSil