DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİ

 NEDİR DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİ?

İnsan nefes almaya başladığı ilk andan, son nefesine kadar hep problemlerle karşılaşır. Problemlerini çözmek ister. Çünkü bir kere geldiği bu dünyada, problemlerini çözebilirse, mutlu ve başarılı olacağını bilir. Problem, cevap bekleyen soru demektir.

 

Problemlerini çözemediğinde, problemlerini görmezlikten gelmeyi tercih eder,insan. Zanneder ki, çözülmemiş problemler bir süre sonra unutulur gider veya kendi kendine çözülür.  Oysa hiçbir problem kendi kendine çözülmez. Her cevaplanmamış soru bizim tarafımızdan çözülmeyi bekler. Çoğumuz bunun farkında olmadan yaşarız. Problemlerimizin, mutsuzluğumuzun, başarısızlığımızın sebebini hep başkalarında ararız:

 

“Öğretmen bana taktı, takmamış olsa ben sınıf birincisi olurdum.”

“Eşim beni mutlu edebilseydi, bugün ayrılmak zorunda kalmazdık.”

“Ailem bana yol göstermiş olsaydı, bu durumlara düşmezdim.”

“Ortağım, beni dinlemiş olsaydı, iflas etmemiş olurduk.”

“Kriz olmasaydı, borçlarımı daha rahat kapatabilirdim.”

“Çocuklarım beni anlamış ve dinlemiş olsalardı, çocuklarımla tartışmak zorunda kalmazdım. Anneleri gibi onlar da beni hiç dinlemiyorlar.”

 “Sigara içen arkadaşlarım olmasaydı, ben de başlamamış olurdum sigaraya.”

“Toplantıda beni zor duruma düşürmek için soru yağmuruna tuttular, terfi etmemi çekemediler.”

“Oğlum babasına değil de, bana çekmiş olsaydı, üniversiteyi kazanırdı da bir işi olurdu.” 

Başkalarını suçladığımız için problemlerimiz çözülmez, büyür. Tıpkı bir kar tanesinin çığa dönüşmesi gibi. Bu sefer de hayat bize çok zor gelmeye başlar ve sonrasında da ‘mış gibi’ hayatlar yaşamaya başlarız. Mutluymuş gibi, iyiymiş gibi, bir şey olmamış gibi davranırız ama aslında hepimiz biliriz ‘mış gibi’ yaparak sadece ve sadece kendimizi kandırdığımızı…

 

‘Mış gibi’ yaşamakla bir yere varamayacağını anlayanlar ise başlar farklı farklı yöntemler denemeye. Eğitimlere gider, kitaplar okur, danışmanlık alır, akıl danışır yakınlarına, yaşadığı şehri değiştirir, işinden ayrılır, yeni bir iş kurar, evlenir, boşanır, eğitim hayatına kaldığı yerden devam etmeye karar verir, liseyi dışarıdan okur, üniversite sınavlarına hazırlanır, yüksek lisans yapmayı dener… Ulaşabildiği her yerde arar cevapları… Cevapları ararken de, gerçekleri duymaya hazır olduğunu zanneder ama zor gelir insana gerçeklerle yüzleşmek…

Gerçeklerle yüzleşmek belkide sanıldığı kadar zor değildir?

Belkide bir insanın hayatında en çok yapması gereken şey budur...

İnsana zor gelen gerçeklikten uzak durmaktır...


Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. İnsanın her yerde aradığı soruların cevabını deneyimsel tasarım öğretisi veriyor. Mesele o cevaba hazır mıyız?

    YanıtlaSil